Social In Business BV
Owner/directeur
Social in Business sep. 2006 - okt. 2013 · 7 jr 2 maanden
Social in Business BV was een Adviesbureau op het gebied van Sociaal en Cultureel Ondernemen en steunde organisaties, ondernemingen en individuen met een maatschappelijk/ideëel/cultureel doel. Het bureau communiceerde het volgende ...
"Wij helpen organisaties, ondernemingen en individuen bij het realiseren van duurzame maatschappelijke/culturele verbeteringen en activiteiten gericht op het welzijn van "people" en "planet" op het gebied van zorg, sport & recreatie, kunst & cultuur, onderwijs & educatie, natuur & milieu en die dit willen doen op een financieel duurzame manier in het kader van "sociaal/cultureel ondernemerschap".
"Wij helpen organisaties, ondernemingen en individuen bij het realiseren van duurzame maatschappelijke/culturele verbeteringen en activiteiten gericht op het welzijn van "people" en "planet" op het gebied van zorg, sport & recreatie, kunst & cultuur, onderwijs & educatie, natuur & milieu en die dit willen doen op een financieel duurzame manier in het kader van "sociaal/cultureel ondernemerschap".
Graag willen wij u helpen bij vragen als bijvoorbeeld:
- Hoe kunnen we duidelijker aangeven waar onze organisatie voor staat en welk maatschappelijk/ cultureel verschil we aantoonbaar willen maken?
- We beseffen dat we alleen succesvol kunnen zijn als we goed weten wie onze doelgroep is c.q. belanghebbenden zijn. Hoe brengen we deze in kaart?
- We realiseren ons dat specifieke competenties nodig zijn, maar welke zijn dit dan en hoe maken we ons deze eigen?
- Wij willen op een zo'n meest financieel duurzame manier ons gewenste maatschappelijke/ culturele rendement halen. Daarbij willen we onafhankelijker zijn van bv. grillige geldstromen als subsidies en donaties. Hoe doen we dat?
- Wij erkennen dat het meten van de beoogde resultaten belangrijk is om vooral sturing te geven aan de activiteiten en daarmee ook willen weten of we op de goede weg zijn. Hoe zetten we dit op?
- We hebben moeite om onze ambities en doelen te communiceren en te "vermarkten". Met welke instrumenten kunnen we dit verbeteren?"